Om zich te wapenen voor de toekomst moet de optiekwereld inzicht krijgen in de behoeften en wensen van de consument, vooral wat de kwaliteit van de service betreft. Samen moeten we anticiperen op die trends om de toekomst van ons beroep veilig te stellen.
Dat is de kern van uw expertise. Een behoefteanalyse is cruciaal voor de kwaliteit van uw service, zo onderscheidt u zich van de lowcostopticiens. Technologieën vervangen het menselijk contact, de ervaring en het vertrouwen niet, maar zijn er een aanvulling op.
Nieuwkomers, concentraties, verstoren onze snel evoluerende markt en de uitdagingen van de marktspelers zijn verschillend. Bij ons staat de klant voorop. Zorgen voor zijn visuele gezondheid tegen de beste prijs is ons hoofddoel. De klant geeft zin aan onze activiteiten en aan het dagelijkse leven van onze geliefden.
60 % van de Fransen is erg bezorgd over hun visuele gezondheid. 34 % jongleert met verschillende brillen, afhankelijk van het doel
72 % van hun klanten is ‘zeer tevreden’ (+17 punten in vergelijking met 2016) tegen 53 % bij de handelsmerken
Het klantenbindingspercentage is 40 % tegen 65 % bij de zelfstandige opticiens
67 % van de Fransen raadpleegt minstens om de 2 jaar een oogarts
69 % van de Fransen vindt dat zelfstandige opticiens een betere servicekwaliteit bieden dan de handelsmerken
57 % van de opticiens doet een beroep op een aankoopcentrale voor zelfstandigen
66 % van de Fransen zou het abnormaal vinden dat merkbrillen volledig worden terugbetaald
48 % van de ziekenfondsrechthebbenden vindt de vergoeding voor optiekkosten onvoldoende
93 % van de Fransen vindt het kleine bedrag dat de Sociale Zekerheid terugbetaalt op corrigerende lenzen abnormaal
Onze visie wordt sinds 10 jaar dagelijks met onze leden gerealiseerd
opleidingen in 2018
communicatiestijlen verkooppunt
websites ontwikkeld
opticiens met het label Expert in Visuele Gezondheid