Aankoopcentrale Alliance Optique, pool van Experten in Visuele Gezondheid

Aankoopcentrale Alliance Optique: Pool van meerdere competenties





Opgericht in 1988
door een opticien voor opticiens



Ons plan:
een alternatief bieden voor het handelsmerkconcept



Onze visie:
de opticien moet in de eerste plaats expert in visuele gezondheid zijn en dan pas handelaar



In 2010
oprichting van Groupe All die de centrales Alliance Optique en REV verenigt



ONZE GESCHIEDENIS


Gérard Dangre werkt sinds 1960 als zelfstandig opticien in Lomme en Lambersart (Nord-Pas-de-Calais). In 1988 richt hij Alliance Optique op. Rond die periode doen de grote handelsmerken hun intrede in de optiekwereld. Zij kunnen kortingen bedingen waarvoor een zelfstandige opticien niet in aanmerking komt.


Dat is een van de belangrijkste redenen voor de oprichting van Alliance, dat een dertigtal zelfstandigen in Frankrijk en België verenigt om samen brilglazen en monturen aan te kopen via computerservers in het Minitel-tijdperk. Tijdens de transformatie van de sector is het belangrijk om het DNA van de visuele gezondheid veilig te stellen. En dat is een succes! Leveranciers zien de centrale als een vaste klant die slechts één factuur vraagt en die ook onmiddellijk betaalt. Ze zijn dan ook bereid dezelfde kortingen toe te staan als aan de handelsmerken. Zelfstandige opticiens kunnen hun beroep uitoefenen en zijn volledig vri j om bestellingen te plaatsen zonder zich zorgen te moeten maken over hun rentabiliteit. Een echte revolutie in de wereld van de optiek!


Het is een sleutel tot het succes van Gérard Dangre, die al vlug het gezelschap krijgt van zijn oudste dochter Nathalie. Na 2 jaar telt Alliance Optique meer dan 200 leden. In 1997 komt zijn jongste dochter Stéphanie Dangre aan het roer van de groep. In 2010 neemt ze de Rev-centrale met 270 leden-opticiens over: Alliance Optique wordt Groupe All.


Aankoopcentrale Alliance Optique onderscheidt zich duidelijk op de markt door het DNA van Visuele Gezondheid en een uniek dienstverleningsplatform. Dankzij die twee dimensies genieten onze leden van alle voordelen van een groot handelsmerk, zonder de nadelen ervan!




TEAM

Het programma wil een inspiratie zijn voor de Grands Comptes, die zeer ver staan in hun ontwikkeling en in de implementatie van diensten voor hun klanten. Het principe: het verschil erkennen zonder in elitarisme te vervallen, samenwerken om zich beter te ontwikkelen en inzetten op dienstverlening voor allen.

Ontdek hier snel het TEAM-nieuws!